Już od 5 grudnia br. w urzędzie Miasta Zgorzelec będzie istniała możliwość dokonania płatności bezgotówkowych przy pomocy kart płatniczych i płatności mobilnych smartfonem. Stało się to możliwe w związku z przystąpieniem Gminy Miejskiej Zgorzelec do Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju przy użyciu terminali płatniczych PPOS i WebPOS Paybynet. Program jest prowadzony przy współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., która pełni rolę koordynatora Programu oraz wspiera finansowo jego wdrożenie i funkcjonowanie.
Możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych w Urzędzie Miasta Zgorzelec jest odpowiedzią na oczekiwania interesantów i usprawni czynność przyjmowania opłat.
W związku z powyższym formy płatności w kasie Urzędu Miasta Zgorzelec (pok. nr 11) przybiorą następującą formę:
gotówka,
karta Visa/Visa Electron, MasterCard, Maestro (w sposób tradycyjny i zbliżeniowo),
telefon w systemie Blik (dotyczy: PKO BP SA, ING SA) oraz w systemie PeoPay (dotyczy Pekao SA).
Co ważne – od dokonanych płatności nie jest pobierana żadna prowizja.
Dodatkowo umożliwione zostanie dokonanie płatności telefonem w systemie Blik lub PeoPay bezpośrednio w wydziałach Urzędu.
Rodzaje opłat, za które można zapłacić kartą płatniczą lub telefonem w Urzędzie Miasta Zgorzelec:
Podatki i opłaty lokalne
Opłatę za odpady komunalne
Opłatę skarbową
Inne opłaty wynikające z ustaw lub umów
Wszelkie limity kwotowe związane z płatnościami realizowanymi przy użyciu kart płatniczych z wykorzystaniem terminali są ustalane bezpośrednio przez bank, który wydał kartę płatniczą. W celu sprawdzenia lub modyfikacji limitów użytkownik karty powinien skontaktować się ze swoim bankiem (większość banków pozwala na zmiany limitów na kartach płatniczych w bankowości internetowej). Przy płatnościach wykonywanych w systemie BLIK – zarówno z wykorzystaniem POS, jak i WebPOS Paybynet – limit transakcji został określony na poziomie 10 000 zł.
Więcej o programie Krajowej Izby Rozliczeniowej.
UMZ