Zapewniając dzieciom osiąganie sukcesów, radzenia sobie z trudnościami, stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości nauczyciele Przedszkola Niepublicznego nr 1 stosują w pracy wiele nowatorskich metod. Jedną z nich jest Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Metoda ta aktywizuje i usprawnia czynności analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno - ruchowego.
Kształci prawidłową lateralizację, orientację w przestrzeni i w schemacie ciała. Koordynuje więc czynności wzrokowo - słuchowo -
ruchowe oraz usprawnia i harmonizuje wszystkie funkcje psychomotoryczne. Kształci ona zdolność rozumienia i operowania symbolami, ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych, szczególnie dzieciom z różnymi dysfunkcjami.
Metoda ta ma wielostronne oddziaływanie i dlatego nosi nazwę metod psychomotorycznej. W metodzie dobrego startu stosuje się trzy rodzaje ćwiczeń: ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia ruchowo -słuchowe, ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe. Przygotowaniem do właściwych ćwiczeń mogą być ćwiczenia o charakterze musztry, mające na celu orientację w schemacie ciała i w przestrzeni, zabawy orientacyjno - porządkowe. Mogą zaczynać się i kończyć pląsami ruchowymi kształtującymi motorykę i percepcję słuchową dziecka oraz orientację w schemacie ciała – zabawy paluszkowe, tańce, masaże. W pracy tą metodą stosuje się następujące etapy: I etap - ćwiczenia ruchowe, II etap - ćwiczenia ruchowo - słuchowe, III etap - ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe. Wszystko to mogli zobaczyć rodzice naszych 6 latków podczas wtorkowych zajęć pokazowych.
(red.)